Nový článok: Dennodenné klamanie.

Autor: Ján Kašper | 13.3.2011 o 20:10 | (upravené 13.3.2011 o 21:06) Karma článku: 2,47 | Prečítané:  778x

verím , že prebúdzanie sa do nového dňa je takmer pre všetky ženy , slečny ...spojené aj s večnou otázkou :,,čo si dnes na seba oblečiem?"; samozrejme táto otázka nemusí trápiť nežné pohlavie v spojení s pracovnými uniformami v policajnom zbore, v armáde, u väzenskej a justičnej stráže, u leteckého personálu(letušky), resp. firemných zamestnancov s internými predpismi pre oblečenie...; (aj keď v konečnom dôsledku vyplývajúcom z podstaty článku,  týka sa to vás všetkých); nezmení sa to ešte niekoľko generácií, kým niekto nevymyslí spoločnú uniformu pre celé ľudstvo; ja sa toho ale určite nedožijem;

 

po rannej káve, ovocnom čaji... už ma určite každá z vás jasnú predstavu do čoho sa časť vášho tela zahalí, resp. ktorá časť vášho tela sa odhalí..., čo si oblečiete aby vám nebola zima, resp. horúco..., aby ste bola kompletne  farebne ,,zladená", resp. aspoň  kabelka s obutím..., aby ste si neobliekla nebodaj tú istú blúzku, tričko, sukňu..., čo ste mala aj včera na sebe..., aby ste si neobliekla nebodaj farbu , ktorá bola módna tak tri sezóny pozadu, ... skrátka každá z vás sa chce páčiť  a chce byť ,,in"...;

potiaľ neregistrujem žiaden problém pre vás, samozrejme okrem potrebných finančných nákladov do nového oblečenia;

a žiaden problém by neexistoval, keby ste si každá z vás v širokej ponuke textilných a odevných výrobkov mohla vždy vybrať to, čo vás v prvom momente chytí za srdce a ste presvedčená že to chcete mať...,  problém by neexistoval, keby ste za zaplatené peniaze dostala aj adekvátnu kvalitu; neznamená to teda, že čo ste si na predajnom mieste v dobrom úmysle kúpila, že vám bude dlhodobo spôsobovať radosť, dobrý pocit z komfortu, obdiv okolia ...;

prečo som začal písať na túto tému, prečo sa tým zaoberám?

  • pretože už celé dvadsaťročie sa cieľavedomo mení celý cyklus vývoj - výroba - ponuka - predaj zkvalitatívnej platformy na komerčný spotrebný biznis spojený sobrovskými ziskami pre obchodné reťazce
  • pretože celý kolotoč jednoducho charakterizovaný výroba - spotreba sa mení vneprospech každého bežného človeka - spotrebiteľa , mení sa podstata biznisu, t.j. nie je dobrý výrobca , ktorý predá výrobok slúžiaci vám minimálne 24 mesiacov aviac..., ale dobrý je ten výrobca ktorý predá čo najviac kusov výrobkov...
  • pretože kvalita(v podstate nekvalita) je neskutočne ,,prekrúcaná", klamstvom cez reklamy podporovaná
  • pretože chýba jednoduchý apravdivý profesionálny zdroj osvety medzi spotrebiteľmi, alebo chýbajú odborníci na vysvetlenie(...a jednak tento stav niekomu vyhovuje), keďže zprostriedkov daňových poplatníkov je táto oblasť dlhodobo ,,obchádzaná"
  • pretože silné obchodné spoločnosti si dokážu zaplatiť aj klamlivú reklamu adennodenne vás budú presviedčať aby ste si práve ich výrobok kúpili
  • pretože.... existuje x (iks) dôvodov pre ktoré by ste sa nemali dať zmanipulovať, pre ktoré by ste sa nemali stať rukojemníkmi predajcov...

verte mi, že na trhu s výrobkami objavil sa nezdravý ,,fenomén" už skôr, ale momentálne sa rozvíja do neregulovateľného rozsahu; ten ,,fenomén" pomenujem jednoducho tak, ako si ho prestavuje majoritná väčšina kupujúcich (bez ohľadu na vek, pohlavie, finančný stav v peňaženke, postavenie...), t.j. ,,kúpim si čo sa mi páči..., ponosím to sezónu a potom to zanesiem predajcovi späť..."; (poznámka: niektorí z vás si dáte záležať aj na značke);  ten fenomén znamená, že vás nezaujímajú kvalitatívne mechanicko-fyzikálne parametre, fyziologické parametre výrobku, že vás nezaujíma pôvod výrobku a kto tento výrobok ušil a ako ho ušil..., pretože viete, že aj tak pôjdete výrobok po sezóne reklamovať;

prečo sa nesprávate opačne, prečo si výrobok aspoň neodskúšate na predajnom mieste, prečo nezhodnotíte aspoň základne kvalitatívne parametre výrobku?.... pretože viete čo je pre vás výhodnejšie, t.j. neskladovať v šatníku odevy obnosené, farebne zmenené, ,,farebne nemódne" a odnesiete si to tam, kde ste to kúpili;

samozrejme, že predajca sa bráni zákonným aj nezákonným spôsobom, a v žiadnom prípade si nemyslite, že ste chytrejší...

píšem to z profesionálnej znaleckej praxe a poznania tohto ,,fenoménu"...;

týmto správaním sa meníte kvalitatívne pojmy ,,naruby", vychovávate aj predajcov a výrobcov robiť nekvalitne, vytvárate podmienky na ,,splynutie" kvality na rovnaký stupeň bez ohľadu či sa jedná o ,,trhový tovar" alebo svetoznáme značkové výrobky v kamenných obchodoch...;

kým sa obidve strany nezačnú správať ,,férovo", kým sa nebude požadovať bežná štandardná kvalita v primeranej, adekvátnej cene a za 500% nadhodnotu u predajcu(vzhľadom k výrobným a režijným  nákladom) aj ,,nadštandardná kvalita" tak bude na slovenskom trhu stav, ktorý neprospeje ani jednej strane;

potom ale k obvyklej rannej otázke pribudnú aj otázky, typu: neprasknú mi nohavice a nebodaj blúzka v najnevhodnejšej chvíli, keďže som si ich vedome kúpila o veľkostné číslo menšie aby som vyvolala pozitívny efekt z vlastnej postavy?..., nezmení sa mi farba trička keď si ho ešte prežehlím?..., nezlúpala sa mi potlač na tričku keď som ho včera vyprala?..., nemám niekde dierku na tričku?..., oblečiem si opäť biele nohavičky keď tie včerajšie mi celé ,,zmodreli" od riflí...,  nezapustila mi červená podšívka zo saka do bielej blúzky čo som mala včera na sebe?...;

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer má nových podpredsedov, delegáti podporili aj Kaliňáka (minúta po minúte)

Dušan Čaplovič a Pavol Paška končia ako podpredsedovia strany.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?